things i don't understand

brukar ha svar på tal
frågor om mänskligheten brukar vara min älsklings-tolkning
mina egna teorier som jag analyserat
ständigt får jag respons om att mina teorier är sanna
men jag tappar rösten när du frågar "berätta vad du tänker på?"

jag kan inte svara vettigt, inga teorier om socialitet hjälper mig
rösten blir en klump i bröstet och jag slutar andas
jag brukar ha svar på tal när det gäller känslor

men idag var det skönt att slippa se dig gå ut genom min dörr
idag var det skönt att låta tårarna rinna ner i din tröja
från och med idag hjälper inga teorier
jag trodde jag hade förlorat hoppet när det gällde att hitta den där röda tråden
jag trodde inte längre på samband mellan människor

idag är den röda tråden kapad
och jag får väl skapa nya teorier om livet
för det är fullständigt förändrat
du räddade mig
jag räddade dig

återigen står jag här vid min korsning
och vet ej var någonstans jag ska gå
idag är det nya vägar som byggs
jag har ingenaning vad som väntar mig

den röda tråden kommer nog alltid finnas där
gömd någonstans emellan oss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0